13 Ocak 2017 Cuma

Başkanlık sistemini eleştiren şoför

 vukuat kategorisinde, rutin gündem kontrolü yaparken ilgimi çeken olaylar üzerine kelam edeyim diyorum. bu gün başkanlık sistemini eleştiren bir şoföre denk geldim. blogu açarken elimden geldiğince siyasi konulardan uzak durmayı planlıyordum, fakat bu dayımızın üslubu ve dile getirdiği konuları yazmadan geçmek istemiyorum. videoyu yazının sonunda vericem. ilkin videodan seçtiğim cümleleri yazayım.

''bu ülkede kimin yönettiği önemli değil, nasıl yönettiğiniz önemli

"efendiler bir daha tekrar ediyorum, başta cumhurbaşkanı olmak üzere devlet erkanın tüm yetkililerini ve  milleti kırk yıl  boyunca ayakta uyutmuş feto gibi bir örnek önümüzdeyken, yarın bir gün bu memleketin başına böyle bir şerefsizin gelmeyeceği ne malum? bunun garantisini kim verebilir?''

''padişah abdulhamit anayasasında bu kadar yetki yoktu. osmanlı da bile heyetler vardı.''

''türk milleti diyorsunuz ya, hakan, aksakallılara göre hareket ederdi.''

''türk milleti liderine itaat eder ama lideri milletine itaat ettiği sürece.''

''bu gün dolar r4bia oldu''

''ekonomi bu kadar kötü durumdayken , piyasada yaprak kıpırdamazken, suç oranları tavan yapmışken bütün sıkıntı bitti başkanlık mı kaldı geri?''

''efendiler bizi aptal yerine koymayın.''

''türkiyeye yeni anayasa değil yeni ekonomi sistemi lazım. üretim yok üretim!''

''özel sektör batma noktasına geldi''

''iki kuşak torunlarımıza borç bıraktık. evlatlarımıza da değil!''

''ey ahali, hepimizin çoluğu çocuğu var geleceği var. futbol takımı gibi parti tutmayın.''

''başkanlık sistemi mi gelecek? adam gibi denetlemeye açın sisteminizi, kim gelirse gelsin. eyvallah.''

 muhalefetin yıllardır boşa kürek çekiyor olmasının en büyük sebebi bana kalırsa üslup'tur. efendiler! türkiye gibi bir ülkede hakkında konuştuğunuz konuda ne kadar haklı olursanız olun, tesirin sırrı; hitap edilen kitleye samimiyetinizi inandırmaktan geçer. ve samimiyetin sırrı da elitizmi siktir edip karşındakine göre davranmaktan geçiyor.

neyse yeter bu kadar siyaset. bir daha da dav... video şurada: başkanlık sistemini eleştiren şoför


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder